Written by Marcin

Jak to się stało? – Powyborcza analiza

 

🇵🇱 Przed każdymi wyborami dostajemy zawrotów głowy związanych z natłokiem sondaży, analiz , przewidywań. Kto wie, może część z nich nawet ma szanse się sprawdzić!

🗣 Każdy ma takiego znajomego, który przed każdym głosowaniem zlicza głosy, kalkuluje i zachowuje się jakby miał co najmniej doktorat z politologii. Niestety już po samym wieczorze wyborczym jego zainteresowanie sprawami publicznymi spada do zera.

🧐 Mało kto, niestety na podstawie już zliczonych głosów, zastanawia się „Jak to się stało?”. A to jest ten właśnie moment, w którym powinniśmy analizować sytuacje polityczną i nastroje społeczne.

❓Co było dobrą zagrywką?
❓Które postulaty przyciągnęły najwięcej wyborców?
❓Dlaczego elektorat odwrócił się od danych kandydatów?

🕖Już w poniedziałek zapraszamy Was na dyskusję online w doborowym towarzystwie, na której z odrobinę mniejszymi emocjami usiądziemy i porozmawiamy na te i wiele innych tematów. Eksperci Instytutu Libertatis omówią wyniki poczynań naszych kandydatów na urząd prezydenta RP.
Dyskusja odbędzie się 29 czerwca o godzinie 19:00 online poprzez platformę facebook
WYDARZENIE

Naszymi rozmówcami będą
Stanisław Wojtera – prezez Instytutu Libertatis, założyciel i dwukrotny prezes Stowarzyszenia KoLiber oraz prezes Unii Polityki Realnej (2002-2005). W latach 2002-2010 Radny m. st. Warszawy. Fundator i prezes Instytutu Libertatis. Ukończył Nauki Polityczne oraz studia MBA. Z zamiłowania wykładowca akademicki, a z zawodu menedżer i przedsiębiorca.

Mariusz Kowalski – Profesor Instytutu Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN, wykładowca Studium Europy Wschodniej UW. Specjalista w zakresie geografii ludności i zagadnień narodowościowych oraz geografii politycznej i historycznej, ze szczególnym uwzględnieniem Europy Środkowej i Wschodniej. Członek Polsko-Litewskiej Komisji Podręcznikowej oraz Rady do Spraw Polaków na Wschodzie. Autor lub współautor około 100 opracowań naukowych.

Krzysztof Podwójcic – doktor socjologii, ekonomista, ewaluator, koordynator oraz członek zespołów w projektach naukowych i komercyjnych, specjalista ds. analiz Big Data i operacji na relacyjnych bazach danych
kierownik ds. analiz customer experience w międzynarodowych firmach badawczych, ekspert w zakresie polityk publicznych w obszarze szkolnictwa wyższego, edukacji i rynku pracy.
Zainteresowany antropologią ekonomiczną, ekonomią behawioralną, badaniami action research oraz historią. Absolwent Instytutu Socjologii UW, Instytutu Studiów Społecznych UW, Wyższej Szkoły Zarządzania, The Oxford Brookes University.